mandag den 18. marts 2013

Do you accept yourself?


Som i nok kan se på billedet, så har jeg ændret mig gevaldigt. Billedet til venstre er fra sommeren 2012.
Det siger sig selv: på kort tid er der sket rigtigt meget.
Jeg gik fra at tegne bryn op, afblege håret, glatte hår hver dag, bruge foundation, eyeliner og praktisk talt ændre og skjule alt det jeg havde lyst til - til at jeg nu kun bruger en let makeup, glatter eller krøller håret en sjælden gang imellem med hvis jeg skal noget hvor jeg vil være ekstra fin, og så farver jeg ikke mit hår længere. Jeg har mere eller mindre min egen hårfarve nu, efter frisøren farvede striber ind.

Jeg har med tiden lært acceptere mig selv som jeg er, selvom det til tider kan være en kamp for os alle
- am I right? Vi præges af alle de smukke kvinder i medierne - film, magasiner, på nettet, ja, der er smukke kvinder alle vegne. Til tider misunder vi dem også - og så sker det slemme, at vi begynder at sammenligne os selv med dem. Vi prøver at leve op til at være alt andet end os selv. Det er en fatal fejl, for du er dig - og det skal du være glad for. Medierne snyder unge piger og kvinder, til at tro at der findes perfekte kvinder.
Så kan vi så snakke om hvad perfekt betyder. For mange betyder det at være perfekt, at være fejlfri.
Men for mig, personligt, betyder det at være perfekt, at være sig selv. At elske og værdsætte den man er.
Vi mennesker kan ikke sammenlignes og vi bør stoppe med det. Vi er alle smukke på hver vores måde.

Det er meget grænseoverskridende for mig at ligge det billed ud fra hvordan jeg så ud sidste år, i forhold til nu. Men jeg gør det, for at vise hvor jeg har stået og hvor jeg står nu.

Så til jer unge piger, kvinder og damer - elsk jer selv. Der findes kun én af dig, så få det bedste ud af det, istedet for at sukke over de fejl du selv ser.

xoxo Tina

4 kommentarer:

  1. Fik et smil på mine læber og hvor har du ret! :)
    sisepuedee.blogspot.dk
    -Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at indlægget kunne bringe smilet frem. :-)

      Slet
  2. Som en ung kvinde, der altid har været plus-size (for at sige det på en selv-respekterende måde), kan jeg 100% bakke op om dit indlæg. Som min veninde engang sagde til mig, "Attitude is a small thing that makes a huge difference" - så længe du udstråler selvtilfredshed kommer du automatisk til at hvile mere i dig selv.
    Inden jeg får skrevet mig varm, for det er jo et sindssygt vigtigt emne rundt om i verden idag, vil jeg egentlig bare dele to citater med dig og dine læsere.
    "Kiss my fat ass!" - Tyra Banks (i forhold til folks negative reaktioner på hendes yo-yo-vægt)
    "If someone tells you you're not beautiful, turn around and walk away so they can have a great view of your fabulous ass." -Miley Cyrus

    - Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig et super vigtigt emne den dag idag. - Og tak for de gode citater! :-)

      Slet